به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس chaboknews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







وقتی صحبت از هوش مالی گوینده رادیو به میان می آید، این ضرب المثل قدیمی را فراموش نکنید که پول روی درختان رشد نمی کند. احتمالاً معنی این اصطلاح را متوجه شده اید. برای کسب درآمد باید سخت کار کنید و برنامه ریزی و مدیریت استفاده کنید. راه هایی برای آموزش مدیریت مالی و تقویت هوش مالی فرزندتان وجود دارد که می توانید آن ها را در وب بخوانید و در آموزش او در نظر بگیرید.

خودت بخر

اگر از شما اسباب بازی یا چیز دیگری می خواهد، به او بگویید پول پس انداز کند تا تفاوت بین پس انداز و پاداش را بفهمد و از اسباب بازی هایش مراقبت کند و از آنها قدردانی کند.

هدف را تجسم کنید

اگر فرزندتان پولی را که پس انداز کرده است در یک کتاب یا کتاب دیواری مخصوص بنویسد و جلوی خود نگه دارد، کودک با دیدن آن علاقه مند می شود و می تواند پیشرفت و تلاش خود را برای رسیدن به اهدافش ببیند.

سرمایه گذاری

می توانید آنها را تشویق کنید که برای چیزهایی که نیاز ندارند وقت نگذارند و برای چیزهایی که واقعاً نیاز دارند پس انداز کنند. این ممکن است باعث شود قبل از خرید چیزی که به آن نیاز ندارند دو بار فکر کنند.

لطفا پول را پرداخت کنید

آنها را شارژ کنید تا به فرزندتان کمک کنند او باید بفهمد که باید هزینه خدمات را پرداخت کند همچنین می توانید برای کارهای بزرگی که انجام داده به او پول بدهید

برای فرزندتان وقت بگذارید

اگر برای آموزش  دوره هوش مالی کودک  زهرا شیراحمدی   به فرزندتان وقت بگذارید، نتیجه بهتر خواهد بود. او را با مفاهیم اولیه اقتصاد آشنا کنید.

به آنها یاد دهید که پس انداز کنند

وقتی درآمد و هزینه‌های خود را با فرزندتان یادداشت می‌کنید و حساب می‌کنید، فرزندتان یاد می‌گیرد که هنگام انتخاب خرید، هزینه و پول را در نظر بگیرد. آنها آموزش می دهند که افراد جامعه همه چیز را برای نیازهای خود می خرند، اما گاهی اوقات به کالاهای مورد نیاز خود نیاز ندارند.

مدیریت هزینه های خانوار

همانطور که فرزند شما به سن نوجوانی خود نزدیک می شود و دوست دارد مستقل باشد، به او زمان دهید تا هزینه های خود را مدیریت کند تا بداند چه کاری انجام دهد. بسیاری از بچه ها تمام هزینه ها و درآمدهای خانه خود را تامین می کنند، بنابراین فرزند شما نیز می تواند این کار را انجام دهد، البته بخشی از هزینه ها را به او بسپارید. این باعث می شود کودک شما اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 



+ نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1402برچسب:,ساعت 7:59 توسط chabok |

دلایل ایجاد خون در مدفوع بسیار زیاد است. البته اصلاً نگران نباشید، همیشه به این معنی نیست که شما مبتلا به سرطان شده‌اید، بلکه ممکن است نشان‌دهنده خونریزی در دستگاه گوارش باشد یا دلایل دیگری نیز داشته باشد. آن چیزی که بسیار اهمیت دارد، این است که اگر آثار کوچکی از خون در مدفوع شما وجود داشته باشد، به هیچ وجه نمی‌توانید توسط چشم آن را مشاهده کنید. بلکه آزمایش خون مخفی مدفوع برای شما بسیار کمک‌کننده است. اصلاً نگران نباشید این نوع آزمایش هیچ ضرری برای شما ندارد. در این مطلب در جوان ایرانی به طور کامل شرح می‌دهیم که خون مخفی در مدفوع یا مدفوع خونی نشان دهنده چیست، سپس به درمان آن می‌پردازیم.

 

درمان خون مخفی در مدفوع
برای توقف خونریزی‌های مقعدی، پزشک‌ها روش‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. معمولاً برای تزریق مواد شیمیایی به محل خونریزی از آندوسکوپی استفاده می‌کنند. اگر نتوانند توسط آندوسکوپی خونریزی را کنترل کنند، از آنژیوگرافی برای تزریق دارو به رگ‌های خونی استفاده کرده تا بتوانند خونریزی را کنترل کنند.جوان ایرانی (irjavan.com)

البته درمان خون مخفی در مدفوع بستگی به علت آن دارد‌. برخی از پزشکان داروهایی مانند آنتی بیوتیک برای درمان هلیکوباکتر پیلوری تجویز کرده، همچنین داروهای سرکوب کننده اسید معده یا داروهای ضدالتهاب برای درمان پولیپ نیز تجویز می‌کنند. همچنین اگر پولیپ ایجاد شده باشد، برای برداشتن آن‌ها یا بخش‌هایی از روده بزرگ که در اثر سرطان ایجاد شده، نیاز به جراحی دارند.

همچنین بهتر است که شما عزیزان به محض تشخیص خونریزی مقعدی یا خون مخفی مدفوع یک رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید تا دچار یبوست نشوید. فراموش نکنید که یبوست باعث ایجاد و تشدید بواسیر و شقاق مقعدی می‌شود.

 

خون مخفی مدفوع نشانه چیست؟


اگر در مدفوع شما خون وجود دارد، ممکن است دستگاه گوارش شما دچار خونریزی شده باشد. درهرصورت این خونریزی طبیعی نیست، دلایل بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب با هم بررسی می‌کنیم.

خون در مدفون نشان‌دهنده بواسیر یا وریدهای متورم داخل راست‌روده یا خارج از مقعد است.
همچنین ممکن است نشان‌دهنده زخم‌هایی در دستگاه گوارش یا رکتوم باشد.
همچنین خونریزی ممکن است به دلیل پولیپ روده بزرگ نیز باشد.
یکی دیگر از دلایل خون در مدفوع ممکن است به دلیل این باشد که یک ناحیه حباب مانند بر روی دیواره روده بزرگ شما قرارگرفته است.
سرطان کلورکتال نیز ممکن است باعث ایجاد خون در مدفوع شود.
همچنین اگر کم خونی دارید یعنی در واقع بدن شما گلبول‌های قرمز سالم کافی ندارد ممکن است دچار خونریزی شوید.

علت خون در مدفوع چیست؟
دلایل خون در مدفوع بسیار زیاد است، البته در نهایت پزشک باید تشخیص دهد که علت خون در مدفوع شما چیست. در این مطلب از مجله ایرانی به بررسی تمامی علت‌های خون در مفهوم می‌پردازیم.

بیماری کرون
کرون نوع بیماری التهابی مزمن روده است که باعث اسهال شدید، خستگی، کاهش وزن، درد شکم و خونریزی مقعدی می‌شود. شما عزیزان باید بدانید که بیماری کرون غیرقابل درمان است، اما برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری، داروهایی مانند استروئیدها و سرکوب کننده‌های ایمنی توصیه می‌شود. همچنین پزشک توصیه‌هایی را برای اصلاح رژیم غذایی به بیمار می‌دهد. البته اگر این اقدامات مفید واقع نشود، ممکن است جراحی نیاز باشد. بیمارانی که مبتلا به بیماری کرون هستند، معمولاً غربالگری برای سرطان نیز انجام می‌دهند.

شقاق مقعدی
شقاق نوعی پارگی جزئی در بافت مقعد است که باعث خونریزی مقعدی و درد شدید در این ناحیه می‌شود. فردی که دچار این بیماری شده در هنگام اجابت مزاج، سوزش و درد زیادی را احساس می‌کند. شقاق مقعدی معمولاً در عرض ۴ تا ۶ هفته به طور کامل برطرف می‌شود. در طی این مدت نیاز است که رژیم غذایی شامل فیبر فراوان مصرف شود، همچنین از نرم کننده‌ها و ملین کننده‌های مدفوع نیز استفاده شود. در برخی از موارد، پزشک جراحی را برای اعمال در ناحیه آسیب دیده تجویز می‌کند. دقت کنید اگر در طی این مدت شقاق برطرف نشد، حتماً باید به متخصص جراح عمومی و یا جراح کلورکتال مراجعه کنید.

 

پولیپ های روده بزرگ
یکی دیگر از علت‌های خونریزی مقعدی پولیپ‌های روده بزرگ است که پولیپ‌های کلورکتال نیز نامیده می‌شود. پولیپ های روده بزرگ به سه دسته پولیپ هایپرپلاستیک، پولیپ آدنوماتوز و پولیپ بدخیم طبقه‌بندی می‌شود.

پولیپ های هایپرپلاستیک معمولاً هیچ‌گونه ضرری ندارند.
اگر پولیپ آدنوماتوز درمان نشود، منجر به سرطان روده بزرگ خواهد شد.
پولیپ های بدخیم حاوی سلول‌های سرطانی است. در این صورت ممکن است نیاز به پولیکتومی باشد. در این روش پولیپ‌ها با استفاده از فورسپس یا حلقه سیمی برداشته می‌شود. همچنین توسط کلونوسکوپی یا سیگموئیدوسکپی پولیپ‌ها را از نظر بررسی سرطان مورد آزمایش قرار می‌دهند.
بیماری دیورتیکول
دیورتیکول‌ها معمولاً در دیواره روده بزرگ ایجاد شده و در اثر زور زدن در حین حرکات روده به آن‌ها فشار بیشتری خواهد آمد. ممکن است این‌گونه بیماری باعث ایجاد خونریزی مقعدی، تهوع، استفراغ یا التهاب در بدن شما شود. در برخی از موارد پزشک آنتی بیوتیک برای علائم دیورتیکول تجویز می‌کند‌ البته در موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی باشد.

بیماری کولیت اولسراتیو
بیماری کولیت اولسراتیو باعث ایجاد التهاب و زخم‌های باز در روده بزرگ می‌شود. البته این نوع التهاب از رکتوم شروع شده و به سمت بالا پیشرفت زیادی می‌کند. نشانه‌های بیماری کولیت اولسراتیو شامل کم خونی، وجود خون یا چرک در مدفوع، ناراحتی شکمی، کاهش وزن و اسهال است‌. در موارد شدید پزشک معمولاً جراحی برای درمان کولر اولوسراتیو تجویز می‌کند. همچنین توصیه‌هایی را برای اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی ارائه می‌دهد‌.

زخم‌های معده و روده
یکی دیگر از دلایل خونریزی مقعدی زخم‌هایی است که در معده، روده کوچک یا پوشش مری ایجاد خواهد شد. پزشکان معمولاً برای کاهش تولید اسید معده دارو تجویز می‌کنند.

هموروئید یا بواسیر
یکی از شایع‌ترین دلیل خون مخفی در مدفوع هموروئید یا همان بواسیر است. در واقع سیاهرگ‌های راست روده و مقعد بزرگ شده و فرد دچار خونریزی مقعدی می‌شود. هموروئید باعث التهاب پوشش مخاطی نیز خواهد شد. در این مورد نیز یک رژیم غذایی با فیبر بالا باید داشته باشید، همچنین ملین کننده‌ها و نرم کننده‌های مدفوع را فراموش نکنید. البته پزشک گاهی اوقات جراحی برای برداشتن بواسیر توصیه می‌کند.

 

آندومتریوز
‌طی تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی نوع بافتی که در داخل رحم زن رشد می‌کند، ممکن است به سایر اندام‌های لگن نیز گسترش یابد. آندومتریوز باعث تورم، التهاب و درد مزمن نیز می‌شود‌. همچنین ممکن است هنگام مدفوع درد بسیار زیادی داشته باشید. در برخی از موارد پزشکان توسط جراحی، بافت‌های غیرطبیعی را برمی‌دارند.

بنابراین اگر شما عزیزان برای چندین روز در طی چرخه قاعدگی درد بسیار زیادی داشتید، همچنین دردی دارید که باعث شده از رابطه جنسی پرهیز کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا توصیه‌هایی برای تغییر سبک زندگی به شما ارائه دهد.

سرطان مقعد
هرچند سرطان مقعد کمتر شایع است، اما در برخی از مواقع باعث مدفوع دردناک شده و در نتیجه شما هنگام اجابت مزاج درد بسیار زیادی داشته و دچار خونریزی می‌شوید. حتی شما ممکن است ترشح داشته و دچار خارش مقعدی نیز شوید. اگر مدفوع شما باریک‌تر از حد معمول است، نیز ممکن است مبتلا به سرطان مقعدی باشید. اگر درد و خونریزی شما طی چندین روز برطرف نشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا توسط یک معاینه فیزیکی علائم سرطان را بررسی کند. اگر شما عزیزان دچار تومور مقعدی باشید، پزشکان آن را با جراحی، شیمی درمانی یا پرتو درمانی به خوبی درمان می‌کنند.

 

نحوه آمادگی برای آزمایش خون مخفی مدفوع


برخی از مکمل‌های غذایی و داروها بر روی نتایج آزمایش خون مخفی تأثیر می‌گذارند. پزشک توصیه می‌کند تا قبل از آزمایش آن‌ها را قطع کنید. در واقع حدود سه روز قبل از آزمایش پزشک از شما درخواست می‌کند که از مواردی که در ادامه این مطلب ذکر می‌شود به طور کلی اجتناب کنید.

مکمل‌های حاوی ویتامین c
مسکن‌های درد مانند ایبوپروفن یا آسپرین
گوشت قرمز
برخی از میوه‌ها و سبزیجات شامل کلم بروکلی و شلغم
سرانجام پزشک آزمایش خون مخفی مدفوع را بررسی کرده و نتایج آن را به برای شما شرح می‌دهد. اگر خونی در نمونه‌های مدفوع شما مشاهده نشود، آزمایش خون مخفی مدفوع منفی تلقی می‌شود. اگر خطر سرطان روده بزرگ داشته باشید، پزشک این آزمایش را سالانه توصیه می‌کند.

اگر خون در نمونه‌های مدفوع شما تشخیص داده شود، نتیجه آزمایش خون مخفی مدفوع مثبت تلقی می‌شود‌. در این صورت پزشک برای پیدا کردن منبع خونریزی نیاز به تست‌ها و آزمایش‌های اضافی مانند کلونوسکوپی دارد.

 

چه زمانی آزمایش خون مخفی مدفوع انجام دهیم؟
در شرایطی که شما عزیزان دچار درد شکم، درد اطراف راست‌روده یا دچار خستگی هستید، ممکن است مبتلا به خونریزی مقعدی باشید اما خودتان خبر نداشته باشید. البته دقت کنید آزمایش خون مخفی مدفوع به تنهایی نشان‌دهنده سرطان روده بزرگ یا هر مشکل گوارشی نیست. بر اساس نتایج آزمایش، پزشک ممکن است برای تشخیص بهتر آزمایش‌های دیگری را نیز برای شما تجویز کند.

افرادی که سن آن‌ها بین ۴۵ تا ۷۵ ساله است، معمولاً در معرض خطر ابتلا به سرطان کلورکتال هستند.‌ این‌گونه افراد بهتر است که سالی یک‌بار این نوع تست را انجام دهند‌ اما اگر سن شما بیشتر از ۷۵ سال است، باید بدانید که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز در شما بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است اگر علائم خاصی دارید به پزشک مراجعه کنید تا تست‌ها را سریع‌تر انجام دهید. به طور کلی آزمایش‌های غربالگری از سن ۴۵ یا ۵۰ سالگی شروع می‌شود.

 

نحوه تشخیص خون مخفی در مدفوع


صرفاً توسط تغییر رنگ مدفوع نمی‌توان تشخیص داد که خون در مدفوع وجود دارد یا خیر. اگر علائم ایجاد خون مخفی مدفوع را دارید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک از روش‌هایی که در ادامه این مطلب ذکر می‌شود برای تشخیص وجود خون در مدفوع استفاده می‌کند.

معاینه مقعدی
ابتدا پزشک مقعد شما را معاینه کرده و در صورت داشتن نشانه‌های بواسیر، شقاق یا بیماری‌های دیگر، راهکارهای درمانی را به شما ارائه می‌دهد.

کلونوسکوپی
در این روش برای پیدا کردن منبع خونریزی از کلونوسکوپی استفاده می‌شود‌ در این روش لوله کلونوسکوپی از طریق مقعد وارد دستگاه گوارش شده و پزشکان کولن فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آندوسکوپی
در این روش برای پیدا کردن منبع خونریزیِ دستگاه گوارش فوقانی مانند معده مری و اثناعشر از روش آندوسکوپی استفاده می‌شود. در این روش یک لوله بسیار باریک به درون معده فرستاده شده و با دوربینی که سر این لوله قرار دارد، قسمت‌های داخلی مری معده و اثنی عشر شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آنتروسکوپی
اگر پزشک احتمال دهد که در روده باریک شما مشکلی وجود دارد، از روش آنتروسکوپی استفاده می‌کند. در این صورت یک دوربین کوچک قسمت‌های داخلی روده کوچک را مورد بررسی قرار می‌دهد‌ کپسول‌های مخصوص یا یک لوله ویژه با طول ۸ متر از طریق دهان یا مقعد به روده کوچک فرستاده خواهد شد.

تصویربرداری رادیونوکلئید
در روش رادیونوکلئید یک ماده مقدار کمی از ماده رادیواکتیو به رگ‌ها تزریق شده و سپس توسط یک دوربین ویژه محل عبور خون در رگ‌ها را بررسی می‌کنند. در این صورت محل نشت خون در یکی از قسمت‌های سیستم گوارشی به خوبی تشخیص داده می‌شود.

لاپاراتومی
اگر پزشکان توسط روش‌هایی که در این مطلب ذکر شد، نتوانند علت خون در مدفوع را تشخیص دهند، از روش لاپاراتومی استفاده می‌کنند تا علت و مکان دقیق خونریزی را متوجه شوند. در واقع لاپاراتومی یک نوع عمل جراحی است که به بررسی دقیق دستگاه گوارش می‌پردازد.

 https://irjavan.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%ae%d9%81%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%af%d9%81%d9%88%d8%b9/



+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1402برچسب:,ساعت 7:11 توسط chabok |

 

خرید فالوور واقعی ایرانی ارزان هر چند در ظاهر خوب به نظر می رسد که به دلیل قیمت پایین آن بعد از مدتی از ردیف دنبال کنندگان شما خارج شوند. یادتان باشد هیچ وقت افرادی که فالو کردید را بعد از مدتی آنفالو نکنید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که روم های کم دنبال کننده هم می توانند به شما کمک کنند. هر چند وقت یکبار پستهایی در صفحه خود قرار دهید که مخاطبین آنها را برای هم ارسال کنند با این کار به افزایش فالوور صفحه اینستاگرام خود کمک کرده اید. دیگر پیش نیاز مهم برای بهره گیری از پلتفرم اختصاصی توییتر این است که هر روز چند دقیقه با آن کار کنید. بسیاری حوصله این را ندارند که ریکوئست داده و منتظر بمانند حتی پنج دقیقه بعد شما درخواست آن ها را قبول کنید. گاهی برخی مجموعه ها خدمات خود را از اکانت های به اصطلاح مرده ارائه میدهند، این اکانت ها هیچ فعالیتی نداشته و از نظر الگوریتم های اینستاگرام نیز ارزشی ندارند. زمانی که شما پستی را منتشر می کنید، افراد برای شما کامنت میگذارند ولی میدانید که تعداد کامنت بسیار کمتر از تعداد لایک های پست شما است. علی دایی فعالیت خود را از سال 68 در باشگاه استقلال اردبیل آغاز کرد و پس از چندسال به پرسپولیس پیوست و توانست در 38 بازی 23 گل بزند.

رقصیدن هادی جنتی در ابشار لوه زیرا در سال های اخیر اینستاگرام به شدت به هرگونه اقدامات غیرطبیعی که در یک پیج صورت می گیرد، مشکوک می شود و امکان دارد پیج مربوطه را مسدود کند. این افراد بازار هدف شما هستند؛ زیرا از قبل رقبای شما را دنبال میکنند. گاهی اوقات ممکن است مردم واقعاً از آنچه دراینستاگرام قرار میدهید لذت ببرند؛ اما قبل از اینکه شما را دنبال کنند، نیاز به تحریک دارند. اگر از مردم بخواهید کاری را انجام دهند، مردم احتمالاً آن را انجام میدهند. از آنها بخواهید که سوال بپرسند. زیر پست های صفحه Explorer اینستاگرام یا پیج های سلبریتی ها کامنت و لایک بزارید این دقیقا همان کاریست که ربات های اینستاگرامی که با قیمت های ماهیانه و گزاف میخرید آن هم با ریسک دادن یوزرو پسورد پیجتان به آنها انجام میدهند حتی میتوانید خودتان فالوورها را بر اساس شهر و منطقه مورد نظرتان جمع کنید . هنگامی که مردم شروع به استفاده از هشتگ شما میکنند، (و شما نیز از آن استفاده میکنید) هم میتوانید پستهای خود را از طریق فالوورها دوباره منتشر کنید، هم اینکه محتوای آنها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها نشان میدهد که از عکسهای فالوورهای خود قدردانی میکنید و تعداد فالوورها افزایش مییابد، بلکه محتوای جدید هم برای صفحه خود پیدا میکنید.

این یعنی انجام تحقیقات مناسب برای استفاده از هشتگهایی که نه تنها برند شما را توصیف میکنند، بلکه دراینستاگرام نیز به دفعات جستجو میشوند. ایده اسم اینستاگرام بیشتر برای کسب و کارها و کسانی که قرار است منبع درآمدی در این برنامه داشته باشند و همچنین برند خود را معروف کنند اهمیت باید داشته باشد. اکثر این گروهها قوانینی دارند که برای مشارکت باید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید همه از هر پست بیشترین بهره را میبرند. با استفاده از لایو اینستاگرام، هم میتوانید برای فالوورهای خود فیلم پخش کنید و هم به طور رو در رو با آنها وقت بگذرانید. در الگوریتم فعلی اینستاگرام، شما فقط میتوانید هر روز ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را فالو کنید. بعداً ۱۰۰ نفر دیگر را فالو کردم؛ اما این بار وقت گذاشتم و یکی از عکسهای اینستاگرام آنها را هم لایک کردم. بعد از اینکه لیست حسابهای خود را تهیه کردید، مرحله بعدی این است که فالوورهای آنها را یکی یکی فالو کنید. با انتخاب آنچه مخاطبان به خاطرش شما را دنبال میكنند یا با اشاره به محتوای جدیدی كه نمیخواهند از دست بدهند، آن را در کپشن محتوای خود قرار دهید. کاربران به دنبال محتوای تازه هستند و به این توجه نمیکنند که تا چه حد فعال هستید اما سعی کنید در این ۳۰ روز بیشتر فعال باشید و به تولید پست بپردازید. لینک استخراج شده خود را یکبار در مرورگر اینترنت تست نمایید تا مطمئن شوید که صفحه اینستاگرام شما را نمایش خواهد داد. بعد از تمام شدن لایو هم میتوانید آن را به مدت ۲۴ ساعت در استوری خود ذخیره کنید. شما میتوانید با استفاده از یک ابزار برنامه ریزی برای شبکههای اجتماعی، زمانهایی را که مخاطبان شما فعالتر هستند پیدا کنید و در همان زمانها پستهای خود را منتشر کنید.

یکی از بهترین کپشنهایی که میتوانید در هر پست از اینستاگرام بنویسید، این است که یک کاربر دوست را در کپشن تگ کنید. در مقابل نیز اگر از هم صحبتی با طرف مقابل خود لذت برده اید و دوست دارید زمانی دیگر نیز با او همراه شوید کافیست روی گزینه «اضافه کردن به دوستان» ضربه بزنید تا بعدها نیز امکان گفتگوی شما با وی وجود داشته باشد. بعد از جمع کردن تعداد کافی سکه، از طریق منوی سه خط گزینه انتقال سکه را انتخاب کنید. اما شما با خرید فالوور ارزان تا حد زیادی میتونید این مشکل را حل کنید، همانطور که میدانید یکی از ملاکهایی که افراد برای بررسی صحت فروشگاه اینستاگرامی مورد نظر و قابل اعتماد بودن آن بررسی میکنند تعداد فالوورهای پیج مورد نظر است، در واقع اولین چیزی که فرد چک میکنند تعداد فالوورهای آن صفحه اینستاگرامی است، و اگر تعداد فالوورهای شما مناسب باشد کاربران شما به پیج شما به عنوان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد نگاه میکنند و دیگر شما مشکل عدم اعتماد مشتریان را در آنلاین شاپ اینستاگرامی خود نخواهید داشت و با همین یک کار کوچک میتوانید میزان فروش خود را افزایش داده و کسب و کار خود را گسترش دهید. راستی پیج follower begir ما را دنبال کنید تا بتوانیم درباره تغییرات و بروزرسانیهای برنامه با شما در ارتباط باشیم. ما تمام تلاشمون رو میکنیم که برای محصولی که توی سایت بیکو قرار میگیره، کمترین قیمت رو میان فروشگاههای آنلاین داشته باشیم. درست است که داشتن فالوور زیاد در اینستاگرام می تواند اعتباری در رسانه های اجتماعی ایجاد کند، فروش آنلاین را افزایش دهد و درها را برای همکاری های بازاریابی تأثیرگذار باز کند. با در اختیار داشتن این سکه ها درخواست دادن برای جذب فالوور امکان پذیر می شود. روشهای مختلفی برای معاشرت با کاربران اینستاگرام وجود دارد و هرچه گزینههای بیشتری را انجام دهید، از دنبال کننده ها و تعامل های بیشتری هم برخوردار خواهید شد.

پنل شبکههای اجتماعی اینبو بهترین و متنوعترین خدمات خرید اکسپلور اینستاگرام را با مناسبترین قیمت ارائه میدهد. گرچه اینستاگرام یکی از بهترین مکانها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است؛ اما این پلتفرم دیگر فقط یک شبکه اجتماعی نیست. با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کسب و کار ها شبکه های اجتماعی ای مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتوب و … به نظر میرسد این روزها هیچ کدام از شبکههای اجتماعی به اندازه اینستاگرام مهم نیستند. کلمات مهم را در خطوط ابتدایی کپشن قرار دهید. یکی از روشهای ساده و راحت برای شروع و گذر کردن از مراحل ابتدایی و سخت رشد، خرید فالوور است. بنابراین اگر می خواهید در توییتر به فالوورهای هدف خود راحت تر دسترسی پیدا کنید، بهتر است با پرداخت هزینه ای مشخص به صورت ماهانه از این ابزار بهره ببرید. ناگفته نماند که این ابزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار نمی گیرد و دسترسی به امکانات آن نیازمند پرداخت هزینه ماهانه است. برای اینکه بهترین نتیجه را از ریلز بگیرید، بهتر است محتوایی اختصاصی تولید کرده و از افکتها و صداهایی استفاده کنید که ترند هستند. ویدیوها و داستانها را در حساب خود ارسال کنید، سپس از هشتگها و برچسبهای جغرافیایی مناسب استفاده کنید تا پستهای شما به راحتی توسط افرادی که به آن منطقه علاقهمند هستند، پیدا شوند. گرچه استفاده از هشتگها تضمین برای هجوم فالوورهای جدید نیستند ولی قطعا باعث خواهند شد افراد بیشتری عکسهای شما را ببینند. پاسخ قطعا خیر است!

اگر فالوورها بین 100000 تا یک میلیون نفر باشند؛ نرخ اینگیجمنت حدود 1.8 درصد است. آیا تا به حال از روش های فوق برای افزایش تعداد فالوورهای کسب و کار خود استفاده کرده اید؟ در واقع دلیل ساخت اکانت های فیک در ابتدا همین است. ابزار crowdfire در مقایسه با دیگر موارد معرفی شده، کاربری ساده تری دارد، به همین دلیل یکی از محبوب ترین موارد برای این منظور به شمار می رود. یکی از بهترین و راحت ترین روش های محبوبیت در اینستاگرام خرید فالوور ایرانی اینستاگرام میباشد که شما از طریق افزایش فالوور اینستاگرام خود بتوانید به درجات بیشتری از موفقیت دست پیدا کنید. به عنوان مثال، با برنامه Display Purpose، به سادگی چند کلمه در مورد محتوای خود تایپ کنید و هشتگهای برتر با محبوبیت بیشتر برای استفاده را مشاهده کنید. هر چند وقت یکبار پست میگذارند؟ هر وقت یک فالوور به پروفایل شما وارد میشود، مدت کوتاهی فرصت دارید تا او را متقاعد کنید شما را فالو کند. بعد از انجام این مراحل برنامه را روی فالوور خودکار قرار دهید تا اکانت های رندوم را فالو کند. حواستان باشد در طی این فرایند صفحه اسکرین موبایلتان خاموش نشود، زیرا در این صورت فالو خودکار از کار می افتد. زیرا که برنامه اینستاگرام در هر ساعت اجازه تعداد محدودی را برای فالو و آنفالو خواهد داد. همچنین میتوانید از ابزاری مانند Campsite برای ایجاد صفحهای مناسب برای موبایل استفاده کنید که در آن میتوانید چندین پیوند را لیست کرده و پیوندها را به پست مربوطه در اینستاگرام مرتبط کنید (که میتوانید از طریق بیوگرافی خود به آنها لینک دهید). به آنها گروههای نامزدی گفته میشود؛ زیرا همه افرادی که در این گروهها شرکت میکنند، مایل هستند پستهای یکدیگر را در ازای لایک شدن پستهای خود، لایک کرده و یا در مورد آنها نظر دهند.

زیرا این کار باعث کم شدن امتیازها می شود و در نتیجه تعداد سکه ها نیز کاهش پیدا می کند. چرا که اکنون تعداد فالوورهای شما بیشتر شده و تعامل صورت گرفته نسبت به آن کاهش یافته است. یعنی در صورتی که با آنها تعامل برقرار کنید، به احتمال زیاد نسبت به آن واکنشی از خودشان نشان می­دهند، اما فالوورهای فیک و جعلی اینگونه نیستند. از آنجایی که استوریها فقط ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی میمانند، استفاده از هایلایتها میتواند به آنها زندگی دوم میبخشد. در مرحله دوم اطلاعات یکی از اکانت های فیکی که ساختید را وارد برنامه کرده و با فشار دادن گزینه log in وارد اکانت شوید. دسته دوم فالوئر هایی هستند که متعلق به شخص حقیقی نیستند و در واقع ربات یا Bot هستند. ولی اگر منظورتون ربات همه کاره و تحت وب اینستاگرام هست باید بگم که دارم بررسی می کنم و در آپدیت این مقاله چندتا از بهترین هاشو معرفی می کنم. برای اینکه بتوانید پستها و محتواهای خود را در اکسپلور نمایش دهید، باید در درجه اول از آزمون فید سربلند بیرون بیایید. قبل از هر چیز اول باید فالوورهای فیک تان را پاک کنید و سپس اقدام به جذب فالوور واقعی جدید کنید. یکی از مهمترین امکاناتی که این ابزار برای شما فراهم می کند، دسترسی به مخاطبان هدف است در واقع بر اساس اهداف مد نظر خود باید یک سری داده در اختیار این ابزار قرار دهید تا بتواند بر اساس داده های دریافتی مخاطبان مد نظر را به جمع فالوور های شما اضافه کند. این امر باعث میشود امکان نمایش پست در صفحه جستجو اینستاگرام آسانتر باشد و به طور خودکار، فالوورهای واقعی و معتبر اینستاگرام، حتی تا ۶۰ تا ۱۰۰ فالوور جدید در روز افزایش یابد. درنهایت، یک گروه سوم ۱۰۰ نفری را فالو کردم، لایک کردم وهمچنین برای یک پست از هر حساب کامنت گذاشتم.

برای کار انتقال سکه باید حداقل ۱۰۰ سکه داشته باشید. اما اگر بخواهید از حالت pro آن بهره ببرید باید هزینه بپردازید. منتهی برای بهره گیری از آن باید به صورت ماهانه حق اشتراک پرداخت کنید. البته بافر فقط برای توییتر کارایی ندارد و می توانید از قابلیت های این ابزار برای جذب فالوور در دیگر شبکه های اجتماعی خود نیز بهره ببرید. هیچکس این رسانههای اجتماعی را برای هیچ چیز دنبال نمیکند! هدف شما در اینستاگرام این است که مخاطبان فعلی خود را به طور منظم درگیر کنید و در عین حال تعداد فالوورهای واقعی خود را افزایش دهید. همه ما می دانیم که بسیاری از کاربران ایرانی پس از شایعه فیلتر شدن اینستاگرام به سراغ این اپلیکیشن رفته اند و در حال آماده سازی بستر فعالیت خود در روبیکا هستند. ارسال محتوا با یک موضوع و برنامه ثابت، میتواند به اندازه بسیاری از استراتژیهای دیگر در افزایش تعداد فالوورهای شما تأثیر بگذارد. حتی بسیاری از کاربران میگویند که تماشای استوریها را بیشتر از گشت زدن در صفحه اصلی اینستاگرام دوست دارند. حتی شما به راحتی میتوانید با یک صفحه دوست و از طریق معرفی یکدیگر در استوریهای اینستاگرام، با هم همکاری کنید و هر دو به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. این به این معناست که آنها به صنعت شما هم علاقه دارند و احتمالاً همان چیزی را که شما به اشتراک میگذارید دوست دارند.

اگر با عکس شما موافق هستند، از آنها بخواهید آن را لایک کنند! کاربران برای توسعه کسب و کار خود حساب های مخصوص می سازند و اقدام به تبلیغ و پروموت حرفه خود به طور آنلاین می کنند. ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. همچنین میتوانید از یک ابزار آنلاین رایگان مانند IconoSquare یا Webstagram هم استفاده کنید. موضوع مهم دیگری که باید قبل از خرید فالوور ارزان اینستاگرام به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به وضعیت صفحه اینستاگرام خود و با برنامه اقدام به تهیه فالوور ارزان بکنید، یعنی اگر عمر صفحه شما تنها چند ساعت و یا یک روز است نباید میزان زیادی فالوور ارزان خریداری کنید، چرا که اینکار جز هدر دادن بودجه شما سودی برای شما به دنبال نخواهد داشت، شما میتوانید با خرید دنبال کننده ارزان اینستاگرام در زمان درست تاثیر شگفتانگیزی را مشاهده کنید. برای استفاده از این برنامه ابتدا در اینستاگرام چند اکانت فیک بسازید. بنابراین اگر یک صفحه اینستاگرامی دارید که می خواهید اقدام به خرید فالوور فیک اینستاگرام کنید، می توانید همین الان از خدمات سون فالوور استفاده کنید. بدین ترتیب با استفاده از هشتگها همیشه جایی در نگاه مخاطبان خواهید داشت. اگر میخواهید عکسهای خود را به درستی هشتگ گذاری کنید، باید مرتبطترین هشتگها را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. پروفایل شما باید بر این اساس تغییر کند. به عنوان مثال بعد از اینکه صفحه اینستاگرام را به شما فروختند ممکن است صفحه شما خارج از دسترس باشد، هک شده یا غیرفعال باشد.



+ نوشته شده در شنبه 8 مهر 1402برچسب:,ساعت 12:44 توسط chabok |

مشکلات رایج پس از پر کردن مجدد کارتریج های لیزری و جوهرافشان

همیشه این شک وجود دارد که آیا پر کردن کارتریج تونر در پرینتر لیزری و پر کردن کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان برای دستگاه شما مناسب است یا مشکلی ایجاد می کند؟ البته این مزایا و معایب متفاوتی نسبت به خرید کارتریج دارد. کارشناسان محیط زیست معتقدند که شارژ مجدد کارتریج ها به دلیل ضایعات کمتر آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند.

در دسترس بودن تونر و جوهر نیز می تواند عامل مثبت دیگری برای پر کردن کارتریج باشد. اما رایج ترین مزیت شارژ کارتریج مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه شارژ یک کارتریج حدود 50٪ کمتر از خرید یک کارتریج جدید است. به همین دلیل، بسیاری از کاربران پرینتر از این روش برای پر کردن کارتریج دستگاه های خود استفاده می کنند.

با این حال، مشکلات پس از پر کردن مجدد کارتریج در پرینترهای لیزری و جوهر افشان نادر نیست. با وجود هزینه کمتر، کارتریج های قابل شارژ معمولاً کیفیت مورد نظر شما را ارائه نمی دهند. در این مقاله سعی شده است مشکلاتی که ممکن است پس از پر کردن کارتریج ها در چاپگر ایجاد شود را برطرف کرده و شما را با مشکلاتی که در این کار ممکن است پیش بیاید آشنا کنیم.

پس از شارژ کارتریج، چاپ کامل نمی شود

اگر چاپگر شما کاغذ سفید چاپ نمی کند یا کاغذ سفید چاپ نمی کند، ابتدا بررسی کنید که کارتریج مشکلی نداشته باشد. اگر پس از تعویض این قطعه باز هم چاپ کار نکرد، مشکل نباید از کارتریج باشد. در غیر این صورت ممکن است این مشکل به دلیل وجود نوار محافظ انتهای چاپ کارتریج یا نصب نامناسب آن باشد.

وجود نوار محافظ روی نازل کارتریج چاپ

بیشتر کارتریج ها با یک نوار محافظ کوچک ارسال می شوند که نازل چاپ را می پوشاند. با مسدود کردن نازل، از نشت جوهر یا تونر در هنگام قرار دادن نوار و حمل و نقل جلوگیری می کند. اگر این نوار را حذف نکنیم، چاپگر قادر به چاپ نخواهد بود. برای برداشتن این نوار، کارتریج را از چاپگر خارج کرده و محل آن را پیدا کنید. رنگ این نوار محافظ به مدل چاپگر شما بستگی دارد. هنگام برداشتن این نوار مراقب باشید که هیچ چسب یا برچسب دیگری را جدا نکنید. زیرا همه آنها وقتی کارتریج را آب بندی می کنند، از خشک شدن جوهر یا تونر جلوگیری می کنند.

نصب نادرست کارتریج

یکی از رایج ترین دلایلی که کارتریج شارژ شده کار نمی کند نصب نادرست آن است. بررسی کنید که کارتریج حرکت می کند و به درستی قرار گرفته است. برای اطمینان بیشتر، توصیه می کنیم کارتریج چاپگر را بردارید و دوباره نصب کنید.

محو شدن پرینت پس از قرار دادن کارت

اگر از کارتریج های کامل استفاده می کنید، ممکن است با مشکل چاپ اسناد ضعیف، بی کیفیت و نامشخص مواجه شوید که ممکن است مربوط به جوهر بی کیفیت یا تونر باشد که با چاپگر شما سازگار نیست.

یکی از خطرات و چالش های مرتبط با پر کردن کارتریج، استفاده از جوهر یا تونر است که برای دستگاه شما طراحی نشده است. در واقع، این جوهرها و تونرها ممکن است با فرمول های اصلی در نظر گرفته شده برای چاپگر شما مطابقت نداشته باشند. ناسازگاری و جوهر و تونر با کیفیت پایین نه تنها به چاپگر شما آسیب می رساند، بلکه وضوح و جزئیات متن یا تصویر را در نسخه های چاپی کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود کارتریج را در مراکز و فروشگاه های مورد اعتماد پر کنید.

لکه ها، لکه های جوهر و تصاویر تار روی اسناد چاپ شده ظاهر می شوند

یکی از مشکلات اصلی هنگام پر کردن کارتریج، وجود حباب هوا در حفره کارتریج است. هنگامی که جوهر کارتریج کم است و نیاز به پر کردن مجدد دارد، ممکن است هوا در آن محبوس شود. وجود حباب های هوا کیفیت چاپ را با ایجاد لکه های سیاه و تصاویر تار کاهش می دهد.

این حباب های هوا می توانند در روند جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. بنابراین بهتر است پس از پاشیدن رنگ، آن را به مدت یک ساعت بدون استفاده رها کنید تا حباب های موجود فرصت بیرون آمدن داشته باشند.

این حباب های هوا می توانند در روند جریان جوهر اختلال ایجاد کنند. بنابراین بهتر است بعد از مرکب زدن یک ساعت آن را بگذارید تا حباب های موجود خارج شود. اگر پس از انجام این کار باز هم مشکل حل نشد، کارتریج را بردارید و به آرامی روی میز ضربه بزنید تا حباب های هوا خارج شوند.

یک خطای نادر جوهر رخ می دهد

امروزه تقریبا تمام چاپگرهای موجود در بازار دارای چیپست یا تراشه الکترونیکی هستند. تراشه‌ها تعداد صفحاتی را که چاپ کرده‌اید نظارت و ردیابی می‌کنند. آنها همچنین مسئول حفظ برخی اطلاعات مربوط به نشریه هستند.

پس از پر کردن مجدد بسیاری از کارتریج ها، تراشه های الکترونیکی آنها ریست نمی شوند و این ناهنجاری در اکثر چاپگرها وجود دارد. بنابراین مهم نیست که چقدر سطح جوهر در مخزن شما وجود دارد، این تراشه ها آن را خالی می دانند و خطای «کم جوهر» را نشان می دهند.

در بیشتر موارد، و زمانی که چاپگر شما به خوبی کار می کند، می توانید چنین خطاهایی را نادیده بگیرید و با کلیک کردن روی "OK" یا "Continue" فرآیند چاپ را تکمیل کنید. اما اگر چاپگر اجازه چاپ را نمی دهد، لطفاً ابتدا دستگاه خود را بازنشانی کنید. هدف از تنظیم مجدد چاپگر این است که کارتریج را پس از خاموش کردن دستگاه و جدا کردن آن از پریز جدا کنید. سپس 15 ثانیه صبر کنید و پس از تعویض کارتریج، چاپگر را روشن کنید. اگر همچنان در چاپ مشکل دارید، درایور چاپگر خود را دوباره نصب کنید.

ممکن است خطای مورد نظر همچنان نمایش داده شود. دلیل ظاهر شدن مجدد این پیام به دلیل عدم وجود قابلیت ریست بر روی تراشه است و می توانید آن را نادیده بگیرید. البته باید بدانید که گاهی به دلیل ایجاد وقفه در فرآیند چاپ مجبور به تعویض این چیپست می شوید.

مشکل نشتی کارتریج

هنگام شارژ کارتریج های جوهر افشان و پرینتر لیزری، نشت چند قطره جوهر کاملا طبیعی است. اما اگر این نشتی ادامه پیدا کند، مشکل ساز می شود. اگر کارتریج پس از پر کردن به درستی آب بندی نشود، ممکن است هوا وارد کارتریج شود و باعث نشتی و خرابی چاپگر شود. نشت جوهر یا جوهر از کارتریج به قسمت های مکانیکی چاپگر، غلتک های درایو کاغذ را آلوده می کند. این منجر به ظاهر شدن خطوط روی سند چاپ شده و کاهش کیفیت مورد انتظار شما می شود. برای جلوگیری از این مشکل، اگر قصد بارگیری کارتریج ها را دارید، آن را به متخصصان این حوزه بسپارید.

اخرین حرف

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا مشکلات رایج پس از شارژ کارتریج های لیزری و جوهرافشان را شناسایی و حل کنید. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، بهتر است شارژ کارتریج خود را به یک متخصص بسپارید. زیرا چاپگرهای لیزری به ابزارهایی مانند دمنده و فن نیاز دارند و چاپگرهای جوهرافشان برای بهتر شدن به مهارت های فنی نیاز دارند.

برای افزایش طول عمر کارتریج جوهر و چاپگر خود و صرفه جویی در هزینه می توانید شارژ انواع کارتریج جوهر را به همکاران ما در منطقه آوای فرهنگ بسپارید. همچنین می توانید قیمت کارتریج جوهر خود را در فروشگاه اینترنتی ما بررسی کنید. و کارتریج جوهر را با بهترین قیمت، کیفیت و ضمانت خرید کنید.

 

مشاهده منبع: https://avafarhang.com/refill-cartridge-problems/



+ نوشته شده در شنبه 8 مهر 1402برچسب:,ساعت 8:20 توسط chabok |

متن آهنگ گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم مرتضی اشرفی

نازداره سفر کرده دارم نمیتونم دست رو دست بذارم
دوس دارم تو آرامش نباشم نمیتونم تو فکرش نباشم
اگه امروز برگردی عزیزم خستگیمو در کردی عزیزم
خواب شب کابوسه بی تو عشقم من دلم میپوسه بی تو عشقم
گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم خودت بیا ببین برات چی کردم
بیا ببین چقد گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم خودت بیا ببین برات چی کردم
من غرورم شکست و تو قولت پر زدم مثل پروانه دورت
خوبه که جامو خالی نذاشتی حال عشق جدیدت چطوره چطوره

https://musicdel.ir/single-tracks/165597/



+ نوشته شده در سه شنبه 28 شهريور 1402برچسب:,ساعت 7:38 توسط chabok |

 

ستفین شینکوپف استاد روانشناسی کودکان در دانشگاه براون میگوید که تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان، به درمان بهتر آنان کمک میکند. به گزارش «یو.اس.نیوز»، اریک مورو استاد بیولوژی مالیکولی، علوم عصاب و روانپزشکی در دانشگاه «براون» میگوید که دیرهنگام ظاهر شدن علایم اوتیسم در دختران، تشخیص نسبیت این بیماری را دشوار میسازد. تشخیص دیرهنگام این علایم در دختران، روند تداوی این کودکان را با تاخیر مواجه میسازد. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ یکی از مشکلات بزرگی که خانم مینا با آن دست و پنجه نرم کرده، نبود یک مرکز معیاری برای کودکان اوتیسمی بود. اکنون اگر به جای Z نمره صفر قرار دهیم و معادله را حل کنیم، نمره گارز عدد 22/52 را نشان میدهد که این عدد در حقیقت نقطه برش آزمون گارز در جامعه اصفهان خواهد بود. همان طور که گفته شد اختلال اوتیسم و بیش فعالی تفاوت بسیاری دارند ولی هر دو بر روابط اجتماعی افراد مبتلا تاثیر مستقیمی دارند اگر چه نحوه کار آن یکسان نیست. محققان ميگويند درك نحوه ديدن جهان اطراف در اوتيسميها ميتواند در تشخيص آگاهانه مرض بسيار موثر باشد. همچنین این محققان دریافتند که پشک مزایای زیادی برای کودکان و خانوادهها فراهم میکند که مهمترین آن پیوند فوری میان کودکان و حیوانات خانگی است.

همچنین می تواند توسط نزدیکان یا معلمان پر شود. یک روانشناس می تواند راه هایی را برای رسیدگی به رفتار مشکل دار توصیه کند. او تاکید دارد که یافتههای این تحقیق باید خانوادههای بیشتری را به این فکر وادار کند تا یک پشک در خانه نگهداری نمایند. ضایعات مهارتهای غیراز ارتباط اجتماعی (مثل فقدان مراقبت از خود، توالت رفتن، مهارتهای حرکتی) یا آنهای که بعد از دومین زادروز روی میدهند (به نشانگان رت در بخش «تشخیص افتراقی» برای این اختلال مراجعه کنید) خیلی غیرعادی تر هستند و تحقیق پزشکی گسترده تر را ایجاب میکنند. ارتباط داشتن با دیگر اختلالات رفتاری یا ذهنی یا رشدی عصبی. به مناسبت روز جهانی اوتیسم به یکی از مکتبهای تازه تأسیس که برای افراد اوتیسمی و کسانیکه عقب ماندهگی ذهنی دارند کار میکند، رفتم. نظریه اتصال ناپذیری اوتیسم فرض میکند که اوتیسم با اتصالات عصبی سطح بالا و همزمان سازی همراه با فرآیندهای زیاد سطح پایین مشخص شدهاست. اوتیسم یک شرایط پیچیدۀ عصبی-رفتاری و شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارتهای ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است. مطالعه همچنین نشان میدهد که دختران در مقایسه با پسران بیشتر از چهار برابر متبلا به اوتیسم هستند و افراد مبتلا به اوتیسم، اغلب شرایط روحی و جسمی مناسب ندارند.

همچنین این خانوادهها گزارش داده که در پی حضور پشک در خانه، فرزندانشان کمتر اضطراب جدایی را تجربه کرده، عصبانیت کمتری نشان میدهند و توجه و تمرکزشان بهتر شده است. سرانجام ، آنها همچنین تغییراتی در رفتار نشان می دهند. پس از هجده هفته، محققان پیشرفت خانوادهها با پشکها را ارزیابی کردند و از والدین این کودکان در باره اینکه رفتار فرزندانشان با پشکها چگونه بوده است، نظرسنجی کردند. پژوهشگران تاکید کرده که دختران در مقایسه با پسران، در یادگیری زبان توانایی بیشتری دارند و این میتواند تشخیص اوتیسم در آنان را با تاخیر مواجه سازد. اگر نگرانید که خود یا فرزندتان دچار تشنج بشوید، باید موضوع را با داکتر درمیان بگذارید تا درصورت نیاز برای ارزیابی بیشتر شما را به پزشک مغز و اعصاب ارجاع دهد. بنابراین باید آزمایشها و معاینات طبی دورهای انجام شود تا از سلامت جسمی و درمان بهموقع باکتریها و سمومی که ممکن است وارد بدن فرد شود، مطمئن شوید. نوجوانان و بزرگسالان جوان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ممکن است در درک تغییرات بدن مشکل داشته باشند.

● با ورود به سن ۱۴ ماهگی، انجام حرکاتی مانند تکان دادن دست و حرکات اشاره ای بدن در رفتار کودکان مشهود است. کودکان در حالی که بازی میکردند، گاهی تمرکزشان از روی وسایل بازی سلب و متوجه دست و پایشان میشدند، حرکتهای پیهم و بیاختیار انجام میدادند و سپس به کارشان ادامه میدادند. تحقیقات قبلی نشان داده والدین کودکان مبتلا به اوتیسم، در مقایسه به والدین کودکانی که معلولیت دیگری دارند، بیشتر استرس دارند. نصیراحمد احمدی، مدیر مدرسۀ فاطمه خلیل میگوید که در این مکتب ۳۵ شاگرد دارد که یکی از شرایط شمولیت، داشتن معلولیت است. مینا نصر میگوید: «در اینطور شرایط خانوادهها باید پشت کودک باشند. گرتچن کارلایل یک تن از این محققان میگوید: «ما متوجه شدیم که منفعت اصلی این حیوانات خانگی، پذیرش بدون قیدوشرط آنهاست.» او میافزاید: «برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم، ممکن است دارای مشکلات حسی داشته ویا هم به صداهای بلند حساس باشند، بنابراین، وجود یک پشک به دلیل آرام بودنش میتواند یک حیوان خانگی مناسب برای برخی از خانوادهها باشد. گرتچن کارلایل میافزاید که بسیاری از تحقیقات روی این موضوع متمرکز است که یک سگ خانگی چگونه میتواند برای کودکان مبتلا به اوتیسم موثر تمام شود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بهترین روانشناس در تهران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.



+ نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1402برچسب:,ساعت 20:51 توسط chabok |

متن آهنگ تو هر شهر دنیا که بارون میاد سیامک عباسی

توو هر شهرِ دنیا؛ که بارون میاد!♫!
خیابونی، گم میشه؛ توو بغض وُ درد!♫!

 



+ نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1402برچسب:,ساعت 15:7 توسط chabok |


چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است که نیاز به مراقبت ویژه دارد. در صورت عدم مراقبت، ممکن است با بیماری هایی مانند عفونت چشم مواجه شود. التهاب چشم یکی از شایع ترین بیماری هاست که ناآگاهی از آن می تواند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند.

خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا در چنین حالتی بیماری خود را سریع تشخیص دهید و به پزشک مراجعه کنید، پس با ما همراه باشید تا در مورد التهاب چشم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عفونت چشم چیست؟

ورم ملتحمه در پاسخ به عفونت، آلرژی، اختلالات خودایمنی، التهاب، آسیب یا ضربه به چشم ها، پلک ها یا بافت های اطراف رخ می دهد. بسته به علت التهاب، قسمت های مختلف چشم می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. سوزش چشم شایع است و در هر سنی ممکن است رخ دهد.

به گفته کارشناسان:

وی افزود: بیماری چشم یکی از آن بیماری هایی است که سلامت چشم شما را به خطر می اندازد و بینایی شما را به خطر می اندازد.بیماری چشم در هر سنی ممکن است بروز کند و ناشی از پاسخ چشم به موارد زیر است: عفونت، ضربه، گرد و غبار، بیماری های خود ایمنی و ...

علائم التهاب شدید چشم

علائم شامل تورم و قرمزی چشم ها، درد، حساسیت به نور، مشکل در باز کردن پلک ها و احساس جسم خارجی در چشم است. همه این علائم در یک فرد لزوماً نشان دهنده التهاب حاد چشم نیست. بلکه هر یک از آنها برای نشان دادن ابتلای فرد به بیماری چشم کافی است.

ورم ملتحمه ویروسی چیست؟

ورم ملتحمه ویروسی یکی از عوامل ایجاد چشم صورتی است و به رنگ صورتی چشم ناشی از باکتری اطلاق می شود. آنفولانزا از گروهی از ویروس ها ناشی می شود که باعث سرماخوردگی می شوند. انواع دیگر چشم صورتی عبارتند از:

ملتحمه باکتریایی

ورم ملتحمه آلرژیک

ورم ملتحمه ویروسی بسیار مسری است. بیشتر ویروس هایی که باعث ورم ملتحمه می شوند از طریق تماس با دست ها یا اشیاء آلوده به ویروس پخش می شوند.

ملتحمه باکتریایی چیست؟

هنگامی که باکتری وارد چشم یا اطراف چشم می شود، به سرعت شروع به پیشرفت کرده و باعث عفونت می شود. علائم این بیماری شامل قرمزی در سفیدی چشم، ترشح سفید یا خاکستری از چشم، درد خفیف و تورم پلک بالایی است که باعث افتادگی پلک می شود.

عوارض التهاب چشم

کراتیت یا التهاب چشم می تواند یکی از بیماری های جدی باشد. اگر درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی یا کوری شود. این بیماری اغلب در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است و نگرانی زیادی ایجاد نمی کند.

عوارض می تواند شامل اسکار دائمی، زخم قرنیه یا گلوکوم باشد. این وضعیتی است که در آن فشار داخل چشم می تواند باعث مشکلات بینایی شود.

اگر فردی علائم کراتیت را دارد، باید فوراً به پزشک یا چشم پزشک مراجعه کند تا درمان و مراقبت مناسب را شروع کند.

انواع التهاب چشم

انواع مختلفی از التهاب چشم وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.

Episclerite

اپی اسکلریت یک بیماری التهابی است که بر بافت اپی اسکلر بین ملتحمه و صلبیه (قسمت سفید چشم) تأثیر می گذارد. ظاهر قرمز ناشی از این عارضه شبیه ورم ملتحمه است اما بدون ترشح است.

توکسوپلاسموز

توکسوپلاسموز یک بیماری عفونی است که توسط یک باکتری تک سلولی به نام توکسوپلاسما گوندی ایجاد می شود. اگرچه این ویروس در سراسر جهان یافت می شود. توکسوپلاسموز معمولاً با آزمایش سرولوژی تشخیص داده می شود. آزمایشی که ایمونوگلوبولین را اندازه گیری می کند تا مشخص کند آیا فرد آلوده است یا خیر.

اکثر موارد توکسوپلاسموز مادرزادی را می توان با دارو درمان کرد. حتی کودکان مبتلا به بیماری های عفونی شدید در بدو تولد ممکن است علائم آسیب مزمن شدید را در صورت تشخیص و درمان زودهنگام ایجاد نکنند. تاخیر در تشخیص و درمان می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

اسکلریت

اسکلریت یک بیماری چشمی نسبتاً جدی است که در صورت عدم درمان می تواند باعث مشکلات بینایی طولانی مدت شود. بنابراین باید این بیماری را جدی گرفت.

علائم آن شامل درد، قرمزی، حساسیت به نور است. اسکلریت با بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس مرتبط است. این عارضه را می توان با داروهای استروئیدی درمان کرد، اما مراجعه فوری به پزشک ضروری است. اسکلریت را می توان با استفاده از لامپ شکاف نیز تشخیص داد.

یووئیت (التهاب لایه میانی چشم)

التهاب uvea معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می شود و به سرعت ایجاد می شود. ممکن است نتیجه آسیب چشم باشد یا ممکن است با سایر اختلالات التهابی یا خود ایمنی همراه باشد. علائم یووئیت شامل قرمزی، درد و اختلال در بینایی در یک یا هر دو چشم است. برخی از افراد ممکن است شناورها را ببینند یا کاهش دید را تجربه کنند.

اگر علائم و نشانه های هشداردهنده یووئیت دارید، در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید.

کراتیت

استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی یا عدم رعایت اصول تمیز کردن می تواند باعث کراتیت یا التهاب چشم شود. همچنین ممکن است در اثر آسیب جزئی به قرنیه ایجاد شود. التهاب چشم می تواند باعث قرمزی و آبریزش چشم شود. همچنین می تواند باعث درد، حساسیت به نور، شن در چشم یا تاری دید شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده، باید سریعاً با چشم پزشک مشورت کنید، زیرا بدون درمان می تواند منجر به عوارض شود. اپتومتریست شما معمولا از یک لامپ شکافی برای معاینه چشم شما برای علائم این التهاب استفاده می کند.

ورم ملتحمه چیست؟

ورم ملتحمه یک التهاب یا عفونت غشای شفاف (ملتحمه) است که پلک و قسمت سفید کره چشم را می پوشاند. هنگامی که رگ های خونی کوچک ملتحمه ملتهب می شوند، بیشتر قابل مشاهده هستند. به همین دلیل است که سفیدی چشم قرمز یا صورتی به نظر می رسد.

چشم صورتی معمولاً در اثر عفونت باکتریایی یا ویروسی ایجاد می شود. اگرچه چشم صورتی می تواند تحریک کننده باشد، به ندرت بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان می تواند به کاهش ناراحتی چشم صورتی کمک کند. از آنجایی که چشم صورتی می تواند مسری باشد، تشخیص و درمان به موقع می تواند به محدود کردن گسترش آن کمک کند.

علائم ورم ملتحمه

شایع ترین علائم ورم ملتحمه عبارتند از:

چشم های قرمز

خارش در یک یا هر دو چشم

احساس خارش در یک یا هر دو چشم

ترشح از یک یا هر دو چشم

درمان ورم ملتحمه چشم

التهاب قرنیه چشم (قرنیه) چیست؟

کراتیت یک التهاب دردناک چشم است. این التهاب می تواند ناشی از عفونت یا آسیب باشد. انواع مختلفی از التهاب چشم وجود دارد و هر نوع به درمان متفاوتی نیاز دارد. از آنجایی که چشم بسیار حساس است، راه های مختلفی برای محافظت از خود در برابر آسیب دارد. پلک چشم را می پوشاند و اشک و مایع آن را از عفونت محافظت می کند. قرنیه لایه بیرونی چشم است و سدی در برابر آلودگی، میکروب ها و بیماری ها ایجاد می کند.

از آنجایی که قرنیه یکی از اولین خطوط دفاعی است، می تواند تحریک شده و ملتهب شود که به عنوان ورم ملتحمه شناخته می شود.

علائم التهاب قرنیه

درد چشم اولین علامت التهاب چشم است. از آنجایی که قرنیه بخشی از چشم است که به تمرکز بینایی کمک می کند، دید ممکن است تار شود.

همچنین ممکن است فرد احساس کند چیزی در چشمانش وجود دارد، حتی اگر اینطور نباشد. همچنین ممکن است چشم قرمز به نظر برسد و ترشحاتی نیز وجود داشته باشد.

فرد مبتلا به التهاب چشم به نور حساس است که به آن فوتوفوبیا می گویند. آنها ممکن است دوست نداشته باشند به نور نگاه کنند.

درمان التهاب قرنیه

التهاب قرنیه بسته به منشا آن کاملاً متفاوت است.

در کراتیت باکتریایی، بسته به شدت آن، پزشک قطره های چشمی ضد باکتری و آنتی بیوتیک های خوراکی را تجویز می کند.

در نوع قارچی از داروهای ضد قارچ استفاده می شود.

برای نوع ویروسی از داروهای ضد ویروسی استفاده می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید:https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز



+ نوشته شده در سه شنبه 27 تير 1402برچسب:,ساعت 17:41 توسط chabok |


افزونه jQuery Colorbox gallery این افزونه همانطور که می دانید یکی از قدرتمندترین افزونه های گالری عکس است. این افزونه قدرت منحصر به فردی در ایجاد گالری در صفحه وب دارد که لایت باکس تصویر را حتی بهتر می کند. به معرفی آن می پردازیم پس با مجله وردپرس بلاگتون همراه باشید.

پلاگین JQuery Ibara rya

این افزونه بسیار زیبا و جالب است که 11 تم برای تصاویر لایت باکس شما با css3 طراحی می کند تا شما یکی از آنها را انتخاب کنید.

قبل از نصب این افزونه وردپرس، باید افزونه NextGen Gallery را نصب و فعال کنید.

مطمئن شوید که اولین گزینه Auto Color box در قسمت تنظیمات تیک خورده باشد

در قسمت گزینه های افزونه اصلی (Nextgen Gallery) در تب Effects، افکت "JavaScript Thumbnail" را روی "none" قرار دهید تا تصویر تکرار نشود.

اطلاعات بیشتر:https://blogten.ir/jquery-colorbox/



+ نوشته شده در شنبه 17 تير 1402برچسب:,ساعت 8:54 توسط chabok |

اگر به دنبال لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی در اینترنت هستید، نباید 12 فیلمی که به صورت کامل در این مقاله معرفی کرده‌ایم را از دست بدهید. در این مقاله از مجله جوان ایرانی، لیستی از برترین و جذاب‌ترین فیلم‌ها در ژانر کمدی را برای شما معرفی کرده‌ایم که توانسته‌اند در تاریخ سینمای ایران امتیاز بالایی کسب کرده و نام خود را ماندگار کنند. حتما تا انتهای این مقاله، لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی را دنبال کنید.

فیلم و سینمای ایرانی
سینمای یک کشور، معمولا یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی است که می‌تواند نمایانگر فرهنگ و عرف یک جامعه باشد و تاثیر زیادی هم بر مردم جامعه و هم تماشاگران خارجی داشته باشد. در مورد سینمای ایران باید گفت صنعت فیلم و پویانمایی ایران سابقه‌ای طولانی دارد که اولین بار در دهه 1320 تا 1330 با به وجود آمدن شرکت‌های سینمایی در ایران همگانی شد. به طور کلی می‌توان فیلم و سینمای ایران را به دو بخش تقسیم می‌شود، قبل و بعد از انقلاب.

قبل از انقلاب اسلامی سال 1357، سینمای ایران اولین بار با پخش نخستین فیلم کوتاه “ملانصرالدین” از اسفندیار احمدیه در سال 1336 آغاز شد. دهه 1340 را می‌توان اوج سینمای ایرانی در بخش قبل از انقلاب دانست که فیلم‌هایی نظیر گنج قارون، قیصر و گاو پخش شدند. در این دوره ایران توانست فیلم‌هایی را در جشنواره‌های بین‌المللی ارسال کند و به عنوان یکی از میزبان‌های رویداد‌های جهانی در بخش سینما شناخته شود.

پس از انقلاب، سینما با عبور از یک دوره سردرگمی، دوباره کار خود را پیش گرفت که گاهی به صورت اعتراضی، گاهی منفعلانه فعالیت می‌کرد. اما از دهه 70 به بعد، جشنواره‌های فیلم‌های ایرانی که به صورت بین‌المللی مانند جشنواره فجر برگزار می‌شوند، توانستند کارگردانان مطرح داخلی را به خود جذب کنند و صنعت فیلم‌سازی این کشور را دچار تحول مثبت نمایند.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

همچنین جالب است بدانید که در بخش بین‌الملل، سینمای ایران در فاصله زمانی بین سال‌های 1350 تا سال 1394 توانسته است 202 جایزه جهانی را در بخش بازیگری و فیلم‌های بلند سینمایی از آن خود کند. بیشترین سهم موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی را می‌توان مربوط به بخش مستند و انیمیشن دانست. از جمله برخی از این جوایز می‌توان گفت:

جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره ونیز سال 2018 توسط نوید محمد زاده
دریافت شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی در جشنواره ونیز سال 2018 توسط وحید جلیلوند
دریافت جایزه اسکار 2017 بهترین فیلم خارجی زبان توسط اصغر فرهادی در فیلم فروشنده
دریافت جایزه نخل طلایی کن 2016 به عنوان فیلم‌نامه فیلم فروشنده توسط اصغر فرهادی
و …
در ادامه با ما باشید تا به بررسی ژانر و بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی بپردازیم.

فیلم و سینمای ایران
دسته‌بندی ژانرهای مختلف فیلم ایرانی
در رابطه با طبقه‌بندی فیلم‌های ایرانی، می‌توان ژانرهای مختلفی را بیان کرد که چهارچوب فیلم را بیان می‌کند. در این رابطه می‌توان به ژانرهای زیر اشاره نمود که عبارتند از:

ژانر کمدی: مجموعه فیلم‌‌هایی است که محتوای آن می‌تواند تماشاگران را بخنداند. این ژانر در مقابل تراژدی تعریف می‌شود که در آن شخصیت اصلی سرنوشت شومی ندارد. این نوع ژانر سبک‌های مختلفی دارد که به عنوان مثال می‌توان به سبک‌های بزن و بکوب با شوخی‌های فیزیکی آن، سبک هجویه، سبک سیاه، اسکروبال اشاره نمود. در ادامه لیستی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند تا روزها شما را سرگرم خود کند.
ژانر درام: مجموعه فیلم‌هایی است که لحن و احساسات، شخصیت و فضاها و داستان زندگی افراد را نمایش می‌دهد و ارتباطات و وقایعی که در زندگی خود دارند. این نوع از فیلم‌ها داستان‌های فرعی می‌توانند داشته باشند و با توجه به سبک فیلم آنها، معمولا جزو بلند‌ترین ژانرهای فیلم سینمایی می‌باشد. درام می‌تواند به سبک بزرگسالان، رمانتیک و سرگذشت یک فرد باشد.
ژانر موزیکال: در مورد ژانر موزیکال فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که در آن موسیقی و آواز جای داده شده است و توانسته است محبوبیت و احترام خاصی در بین فیلم‌های مختلف داشته باشد. اولین بار در تئاترهای موزیکال در آمریکا استفاده شده است.
ژانر هیجان آور: مجموعه فیلم‌هایی که پخش و ارائه آن همراه با هیجان است که در این راستا از احساسات مختلفی مانند دلهره و تعلیق استفاده می‌کند. خط داستانی معمول در این نوع ژانر مربوط به شخص یا اشخاصی می‌شود که هدف معینی در انجام یک فعالیت در فیلم دارند اما به دلیل وجود موانع و خطرات بیرونی، باید ریسک بسیاری را انجام دهند. این سبک به نام تریلر نیز شناخته می‌شود و معمولا با ترکیب دیگر ژانرها به خصوص ژانر اکشن ظاهر می‌شود.
ژانر اکشن: از جمله فیلم‌هایی که در این زمینه می‌توان اشاره نمود باید به فیلم‌های ابرقهرمانی و جنگی اشاره کرد. ژانر اکشن، مجموعه‌ای از فیلم‌ها را در برمی‌گیرد که شامل ماموریت نجات، مبارزه، تعقیب و گریز، فرار و … است. به طور کلی، اکشن فیلمی است که منزوی و ساکت نیست و همواره در جنب‌و‌جوش و هیجان می‌باشد تا بتواند مخاطب خود را سرگرم نگه دارد.
ژانر علمی و تخیلی: هرچند در سینمای ایران این نوع ژانر کمتر اثری برای خود ثبت کرده است، اما در سینمای هالیوودی و خارجی توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب نماید. فیلم‌های علمی و تخیلی از ژانرهای محبوبی است که اغلب به سبک قهرمانی، ماجراجویی‌های غیرممکن، بیگانه‌ها، سرزمین‌ها و فضای عجیب، ترسناک و مکان‌های ناشناخته ظاهر می‌شود. نزدیک‌ترین سبک این نوع ژانر را می‌توان به سبک اکشن یا فانتزی دانست.
از دیگر ژانرهای معروف می‌توان نام برد:

ژانر عاشقانه
ژانر وحشت
ژانر حماسی و تاریخی
ژانر معمایی
ژانر فانتزی
ژانر ماجراجویی
دسته‌بندی ژانرهای مختلف فیلم ایرانی
بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
ژانر کمدی را می‌توان یکی از محبوبترین دسته‌بندی‌ها در فیلم‌های ایرانی دانست که بیشترین فروش را در گیشه به خود اختصاص می‌دهند. این نوع فیلم‌ها به دلیل فراهم کردن یک سرگرمی جذاب به آثاری موفق در شبکه نمایش خانگی و سینماها تبدیل شده‌اند که در ادامه می‌خواهیم به معرفی بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی در این زمینه بپردازیم.

مطرب
به عنوان اولین فیلم در این لیست، باید به نمایش مطرب اشاره نمود که توانسته است عنوان پرفروش‌ترین فیلم را رد سال 1399 و نیز کل تاریخ سینمای ایرانی را به خود اختصاص دهد. این فیلم که توانست تجربه‌ی خوبی در شرایط کرونا کشور باشد و یکی از موفق‌ترین آثار مصطفی کیایی به عنوان کارگردان آن را رقم بزند.

در مورد داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی، به صورت خلاصه باید گفت که داستان در مورد خواننده‌ای است که به صورت غیررسمی و به اصطلاح کوچه بازاری فعالیت می‌کند اما اوج کاری او مصادف با زمان انقلاب در ایران است که به همین خاطر نمی‌تواند دیگر به شغل خوانندگی خود بپردازد. بعد از مدت‌ها، فرصتی برای او در کشور ترکیه فراهم می‌شود که این خواننده در یک کنسرت برروی صحنه برود. این کنسرت رفتن در ترکیه ماجراهای مختلفی را ایجاد می‌کند که در طول فیلم بررسی می‌شود. از جمله ویژگی‌های جذاب این فیلم کمدی را می‌توان فضای جذاب آن، بازگشت پرویز پرستویی، یکی از بهترین بازیگران ایرانی به فضای کمدی، اجرای الناز شاکردوست، صحنه‌های زیبا از جاذبه‌های توریستی ترکیه، خرده‌ داستان‌ها و پرداختن به موضوع موسیقی زیرزمینی که کمتر اثری به آن اختصاص داده شده است، دانست.

کارگردان: مصطفی کیایی
مدت زمان: یک ساعت و 44 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1398
کیفیت: HD
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی، حسین امیدی، عایشه گل جوشکن، امین مقدم , محمدسام یوسفی
اجاره ‌نشین ‌ها
اگر بخواهیم نگاهی به 4 دهه اخیر سینمای ایران داشته باشیم، یکی از طنزهای به یادماندنی در سینمای این مرز و بوم، فیلم اجاره نشین‌ها است که توانسته است رضایت مخاطبین را جلب کند. به عنوان بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی در دهه‌های گذشته، این فیلم توانست در سال 1365 به کارگردانی داریوش مهرجویی، عنوان پرفروش‌ترین فیلم را در آن سال کسب کند.

داستان این فیلم در رابطه با یک خانه در حاشیه شهر تهران بزرگ است که ماجرای آن از جایی شروع می‌شود که مالک این خانه فوت می‌شود. به همین جهت، از آنجایی که وارثی برای وی باقی نمانده است، مباشر مالک این ساختمان و یکی از مستاجران این خانه، تصمیم می‌گیرد تا این خانه را برای خود ثبت کند. مشکلی که در این قسمت وجود دارد، آن است که هیچ‌کدام از اجاره‌نشین‌ها با این قضیه توافق نمی‌کنند و از آنجایی که ساختمان قدیمی است، در نهایت این خانه خراب می‌گردد.

از جمله ویژگی‌های این فیلم می‌توان به نامزدی آن در هفت رشته در جشنواره فیلم فجر اشاره نمود که توانست لوح زرین را در بخش بهترین صدابرداری برای خود کند. همچنین بازی هنرمندان محبوب و مشهوری همچون اکبر عبدی، عزت‌الله انتظامی و نیز حمیده خیرآبادی از جذابیت‌آن است.

کارگردان: داریوش مهرجویی
مدت زمان: یک ساعت و 49 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1365
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: اکبر عبدی، رضا رویگری، حمیده خیرآبادی، سیاوش طهمورث، عزت الله انتظامی و ، حسین سرشار
خوب بد، جلف 2: ارتش سری
یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی، سری فیلم‌های خوب، بد، جلف است که جزو اولین آثار پیمان قاسم‌خانی می‌باشد. این فیلم توانسته است در سری اول خود، بسیار موفق ظاهر شود و باعث شود تا نسخه دوم آن نیز در سال 1399 ساخته و منتشر شود. پیمان قاسم خانی، بعد از همکاری طولانی مدت با افراد موثر در حوزه هنر از جمله سام درخشانی، مهران مدیری، رامبد جوان، کمال تبریزی، سروش صحت، سری اول آن را در سال 1394 و نسخه دوم را در سال 1399 ارائه کرد.

داستان فیلم در مورد گروهی ضدانقلابی است که با دستور مستقیم دونالد ترامپ، دستور دارد تا با مدیریت دکتر مدنی، اعمال‌های خرابکارانه‌ای را در ایران انجام دهند. به همین جهت، گروهی به سرپرستی فرد به ایران اعزام می‌شود که تحت یک گروه فیلم‌برداری فعالیت می‌کنند. در این میان اما با حضور افراد بازیگری همچون سام و پژمان که تحت بازیگر به گروه آنها اضافه می‌شوند تا فعالیت در ظاهر هنری و در باطن خرابکارانه‌ای انجام شود، نقشه‌های این گروه پیش نمی‌رود.

در مورد ویژگی‌های خوب این نمایش از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی، می‌توان به همکاری و ایفای نقش بازیگران حرفه‌ای و محبوب آن اشاره نمود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سام درخشانی و پژمان جمشیدی اشاره نمود. این فیلم همچنین به عنوان بهترین فیلم کمدی در سال 1399 شناخته می‌شود که می‌تواند لحظات شادی را برای شما فراهم کند.

کارگردان: پیمان قاسم‌خانی
مدت زمان: یک ساعت و 48 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1399
کیفیت: HD
سبک: کمدی، اکشن
بازیگران: سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا و گوهر خیراندیش
بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
در ادامه لیست معرفی بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی آثار فاخر دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

لیلی با من است
از جمله فیلم‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی در سبک اکشن اما طنز ساخته شده است و می‌توان آن را یک اثر منحصربفرد دانست، فیلم “لیلی با من است” اشاره نمود که در سال 1375 منتشر شد. این فیلم توانسته است در عین اینکه طنز باشد و اوقات خوشی را با دیدنش برای شما فراهم نماید، محتوای باکیفیتی را ارائه کند.

داستان فیلم در زمان جنگ ایران و عراق است که شخصیتی به نام صادق مشکینی (با بازیگری پرویز پرستویی) در آن به عنوان فیلمبردار تلویزیون به جبهه فرستاده می‌شود. اما مشکل اینجاست که وی فردی بسیار ترسو از جنگ است که از سوی دیگر این مسئولیت را برای دریافت یک وام از صندوق تلویزیون جهت تکمیل خانه نیم ساخته‌اش قبول نموده است. این شخصیت برای ساخت یک فیلم مستند از اسرای عراقی به جبهه اعزام می‌شود ولی برای آنکه پایش به جبهه و جنگ باز نشود، ماجراهایی را ایجاد می‌کند که دیدن این فیلم به عنوان یکی از بهترین کمدی های اکشن ایرانی جذاب می‌سازد.

مهم‌ترین ویژگی‌ آن را می‌توان ساخت یک سبک منحصربفرد از این کارگردان دانست که فیلم را در جبهه و جنگ با حال و هوای طنز ساخته است. همچنین بازیگری قدرتمند و موثر پرویز پرستویی، می‌تواند عامل دیگری در جذابیت این فیلم باشد.

کارگردان: کمال تبریزی
مدت زمان: یک ساعت و 35 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1375
سبک: کمدی، اکشن
بازیگران: پرویز پرستویی، محمود عزیزی، هدایت اله نویدی، شهره لرستانی، حسین معلومی، مهدی فقیه، علی غفاری، رحیم مهدی خانی، ساحره متین، سعید نورالهی، رحمان باقریان و اسماعیل امیدی
مارمولک
یکی دیگر از آثار کارگردان قهارایرانی به نام کمال تبریزی، فیلم مارمولک است که به تهیه کنندگی منوچهر محمدی و نویسندگی پیمان قاسم خانی ساخته شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر در این لیست به دنبال یک فیلم هستید، حتما مارمولک را به عنوان انتخاب اول خود برگزینید.

در مورد داستان فیلم می‌توان گفت این فیلم به اقتباس فیلمی به نام “ما فرشته نیستیم” و “زائر” ساخته شده است. داستان در مورد فردی به نام رضا مثقالی است که به عنوان یک دزد سابقه‌دار شناخته می‌شود. این فرد طی یک سرقت مسلحانه دستگیر می‌شود و به زندان منتقل می‌گردد اما طی یک حادثه زخمی شده و بیمارستان خارج از زندان انتقال داده می‌شود. در این حین او یک لباس روحانیت را می‌یابد و با پوشیدن آن می‌تواند از زندان فرار کند. در ادامه فرار، او به عنوان یک امام جماعت در یک روستا اشتباه گرفته می‌شود و ماجراهای بسیاری در این راه اتفاق می‌افتد.

با اینکه این یک فیلم کمدی بسیار محبوب است اما برخی از موضع‌گیری‌ها در مورد آن وجود دارد که به سبک و ساختار فیلم، هجوگویی‌ها و … می‌باشد. در مورد جوایز کسب شده برای این فیلم نیز می‌توان به نامزد شدن بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پرویز پرستویی در آن و نیز دریافت جایزه سیمرغ بلورین (بهترین فیلمنامه) توسط پیمان قاسم خانی اشاره نمود.

کارگردان: کمال تبریزی
مدت زمان: یک ساعت و 50 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1382
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، رضا سعیدی، شاهرخ فروتنیان، فریده سپاه منصور و مهران رجبی
ورود آقایان ممنوع
به عنوان ششمین فیلمی که از صنعت سینمای ایران در بخش ژانر کمدی می‌توان معرفی نمود، فیلم ورود آقایان ممنوع است. این فیلم به کارگردانی رامبد جوان ساخته شده است که در سال 1390 پخش شد. رامبد جوان، یکی از بازیگران مشهور ایرانی است که در فعالیت‌های مختلف هنری، رسانه‌ای و اجتماعی فعالیت می‌کند. این بازیگر همچنین فیلم‌های مختلفی را کارگردانی کرده است.

در رابطه با داستان فیلم ورود آقایان ممنون به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی می‌توان گفت این فیلم در رابطه با یک دبیرستان خصوصی دخترانه است که در آن مدیر مدرسه با ورود آقایان شدیدا مخالف می‌باشد. اما زمانی که معلم شیمی به دلیل زایمان، به مرخصی می‌رود، به طور موقت دبیری مردی در اثر نیافتن معلم شیمی زن، جایگزین می‌شود که ماجراهای بسیاری را به وجود می‌آورد.

در مورد ویژگی‌های این فیلم می‌توان به ثبت شدن آن به عنوان دومین فیلم پرفروش در سال 1390 اشاره نمود که فروش آن در آن سال در حدود 5 میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است. در مورد جوایز دریافتی برای این فیلم می‌توان به جایزه سیمرغ بلورین توسط ویشکا آسایش به عنوان بهترین بازیگر نقش زن اشاره نمود. همچنین موسیقی فیلم نیز در بهترین موسیقی متن نامزد شد.

کارگردان: رامبد جوان
مدت زمان: یک ساعت و 42 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1390
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، زهره حمیدی، فلامک جنیدی، علی صادقی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات، سیاوش چراغی‌پور، کتایون امیرابراهیمی، پریناز ایزدیار
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی
معرفی کامل بهترین فیلم های کمدی ایرانی
سن پطرزبورگ
سن پطرزبورگ را می‌توان جزو یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌ها دانست که پیمان قاسم‌ خانی فیلم‌نامه آن را نوشته است. این فیلم به کارگردانی بهروز افخمی از آثار متفاوتی است از جمله آثار طنز خوب در ایران است.

داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی، روایتگر زندگی دو فرد به نام‌های کریم و فرشاد است که بیکار هستند و در ادامه مسیر داستان، به طرز شگفت‌انگیزی، نشانه‌ها و سرنخ‌هایی از گنج تزار روسیه را کشف می‌کنند. این افراد سعی می‌کنند این گنج را که آنها را وسوسه کرده‌ است، بدست آورند و به همین خاطر طی یک همکاری ماجراجویی را شروع می‌کنند که دردسرها و ماجراهای جالبی را روایت می‌کند.

از جمله ویژگی‌های این فیلم‌ها می‌توان به موفقیت آن اشاره کرد که ناشی از جذابیت‌های فیلم از جمله حضور بازیگران حرفه‌ای، عدم استفاده از جوک‌ها و دیالوگ‌های هجو، فیلمنامه استاندارد و نظر مثبت منتقدین می‌باشد. ترکیب بازیگری محسن تنابنده با پیمان قاسم خانی در نقش دو جوان همکار می‌تواند این دیدن این فیلم را ارزشمند سازد.

کارگردان: بهروز افخمی
مدت زمان: دو ساعت
محصول: ایران
سال: 1388
سبک: کمدی، اکشن
بازیگران: محسن تنابنده، پیمان قاسم خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، کیانوش گرامی، سروش صحت , امید روحانی
نهنگ عنبر 1
حتما شما هم فیلم نهنگ عنبر را دیده‌اید و یا حداقل نام آن را شنیده باشید. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ های طنز ایرانی است که ساخته سامان مقدم با بازیگری رضا عطاران و مهناز افشار به عنوان دو بازیگر اصلی می‌باشد. فیلم گریزی به دهه 60 و عبور از خط قرمزها کرده است که می‌تواند برای افراد متولد این دهه جذابیت‌های خود را داشته باشد. این فیلم را می‌توان یک سطح بالاتر از فیلم‌های سطحی امروزی دانست.

داستان فیلم در مورد فردی به نام “ارژنگ” با بازی رضا عطاران است که از کودکی عاشق دختری به نام “رویا” با بازی مهناز افشار بوده است. این فیلم به رابطه آنها می‌پردازد اما مانعی که در این میان وجود دارد، عدم تطابق زندگی رویا با سبک زندگی ارژنگ است که سبب ایجاد اتفاقات مختلفی می‌شود.

از جمله حواشی این فیلم می‌توان به عدم تایید آن توسط وزارت ارشاد اشاره کرد که با حذف برخی از صحنه‌ها در سال 1394 اجازه انتشار یافت که باعث شد برای جشنواره فجر سال 1393 نرسد. از ویژگی‌های این فیلم می‌توان به کسب بالاترین محبوبیت در نظرسنجی سایت خبر آنلاین، تبدیل شدن به دومین فیلم پرفروش در سال 1394 بعد از فیلم محمد رسول الله، منتشر شدن نسخه دوم آن در اثر استقبال در سال 1397، برنده شدن به عنوان بهترین چهره‌پردازی، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، جایزه ویژه هیئت داوران برای سامان مقدم اشاره نمود.

کارگردان: سامان مقدم
مدت زمان: یک ساعت و 30 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1394
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، رضا ناجی، علی قربان‌زاده، نادر سلیمانی، حسین سلیمانی، سپند امیرسلیمانی، سام نوری
مرد عوضی
این لیست بدون آوردن نام چند فیلم از دهه 70 کاملا ناقص است. یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی را می‌توان فیلم مرد عوضی دانست که روایت‌گر سوژه و قصه‌ای جذاب است که با بازی پرویز پرستویی و توانسته است به محبوبیت خوبی برسد.

داستان در مورد فردی به نام خسرو پذیرش است که یک مخترع می‌باشد و یک ماده شوینده را اختراع کرده است. وی برای بستن یک قرارداد با کارخانه‌ای در این زمینه به ساختمان آن شرکت مراجعه می‌کند اما در اثر یک حادثه، این فرد نگون بخت از آسانسور سقوط کرده و ماجراها شروع می‌شود. همگام با این اتفاق، مدیرعامل کارخانه سکته مغزی کرده و هردو آنها به بیمارستانی منتقل می‌شود. ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که رئیس بیمارستان، مغز خسرو را با داریوش جم، مدیرعامل کارخانه جابه‌جا می‌کند و از قضا این عمل خوب پیش می‌رود.

به طور قطع این فیلم با ماجراهای جذابی که برای مخاطب ایجاد کرده است و با بازیگری توانای آن، می‌تواند در لیست بهترین کمدی‌های تاریخ سینمای ایرا قرار داشته باشد.

کارگردان: محمد رضا هنرمند
مدت زمان: یک ساعت و 27 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1376
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: پرویز پرستویی، محمود پاک نیت، فاطمه معتمدآریا، رضا ژیان، رضا شفیعی جم، افسانه بایگان و حمید لولایی
گشت ارشاد 2
سری فیلم گشت ارشاد، یکی دیگر از حاشیه‌دارترین و بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی است که راجع به سه خلافکار و وقایع مربوط به آن می‌باشد. بهتر است این فیلم را از سری اول آن مشاهده کنید تا بتوانید راحت‌تر نسخه دوم آن را ببینید.

در مورد داستان این فیلم باید گفت فیلم در مورد 3 فرد خلافکار خرده‌پا است که در قسمت اول آن، با یونیفرم نظامی به اخاذی از مردم می‌پردازند ولی ماجرا از آنجا شروع می‌شود که یکی از آنها عاشق شده و برای کمک به آن وارد ماجراجویی‌های خطرناکی می‌شوند. در نسخه دوم، چند سال پس از آن واقعه را تماشا می‌کنیم که یکی از افرادی که دچار سانحه شده است، دچار جهشی می‌گردد که می‌تواند وقایعی را پیش‌بینی کند. این باعث می‌شود تا این سه خلافکار از این راه برای کلک زدن به مردم و تلکه کردن از آنها استفاده کنند که ماجراهای فان و کمدی خود را به همراه دارد. قسمت اول به خوبی موفق شد تا مخاطبان را جلب کند.

در مورد ویژگی‌های این فیلم می‌توان به بازیگری جذاب حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی در کنار داستان فان آن اشاره نمود. البته این فیلم با حواشی سیاسی و فرهنگی همراه بوده است. این فیلم توانست در گیشه فروشی در حدود 2 میلیارد داشته باشد.

کارگردان: سعید سهیلی
مدت زمان: یک ساعت و 33 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1395
سبک: کمدی، اکشن
بازیگران: حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی , ساعد سهیلی، ترلان پروانه، بهاره افشاری، اسدالله یکتا
معرفی کامل بهترین فیلم های کمدی ایرانی
12 تا از بهترین فیلم طنز ایرانی
در انتهای این مقاله، 2 اثر دیگر در بین بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در اوقات فراغت خود، بهترین تجربه را داشته باشید. این موارد عبارتند از:

اخراجی ها
هرچند اخراجی ها یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های ایرانی و ماندگارترین آنها است، اما باید آن را در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی در این مقاله معرفی کنیم. این به کارگردانی مسعود ده‌نمکی می‌باشد که در سال 1386 منتشر شده است و توانست به دلیل محبوبیتی که پیدا کرد، در تا 3 نسخه ادامه یابد که نسخه دوم در سال 1387 و نسخه سوم در سال 1389 منتشر شد.

در مورد داستان فیلم باید گفت این فیلم روایتگر گروهی از اراذل و اوباش جنوب تهران می‌باشد که یکی از آنها به نام مجید، عاشق دختر از یک خانواده مذهبی می‌شود. شرط پدر خانواده برای ازدواج این فرد آن است که سربه راه شده و به زندگی نرمالی بپردازد. مجید برای آنکه بتواند نشان دهد فردی سربه راه است، تصمیم می‌گیرد تا به جبهه برود و از آنجایی که مرام و معرف لاتی گری در بین او و دوستانش وجود دارد، همگی با هم ثبت نام می‌کنند. مخالفت‌هایی با حضور آنها به عنوان سربازان اراذل ایجاد می‌شود که با وساطت میرزا حل می‌شود. هر کدام از افراد این گروه اراذل شخصیتی فان و جالب دارند که ماجراهای طنزی را در جبهه جنگ و در طول داستان ایجاد می‌کنند.

یکی از بهترین ویژگی‌های این فیلم را می‌توان سبک متفاوت آن یعنی جنگ و جبهه، اراذل و طنز آن و در کنار این، حضور مجموعه‌ای گسترده از بازیگران توانای ایرانی دانست که باعث می‌شود فیلم اخراجی‌ها را بتوان به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی در نظر گرفت.

کارگردان: مسعود ده‌نمکی
مدت زمان: یک ساعت و 44 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1386
سبک: کمدی، اکشن
بازیگران: اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا، سیدجواد هاشمی، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، کاظم مادرشاهی، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق شریف، مینا جعفرزاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی و علی اوسیوند
آدم برفی
آدم برفی یکی دیگر از فیلم های دهه 70 است که در سال 1373 تحت کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری به عنوان یک فیلم کمدی – اجتماعی منتشر شد. با این حال پس از ساخت این فیلم، به مدت 3 سال مجوز انتشار آن فراهم نشد. دلیل این واقعه، ساختار شکنی بود که در بخش دراماتیک فیلم و نمایش شکل یک مرد در قالب یک زن برای اولین بار در سینمای ایران انجام شده بود.

در مورد داستان فیلم آدم برفی باید گفت این فیلم روایت مردی است که به کشور ترکیه رفته و می‌خواهد در نهایت به آمریکا سفر کند. اما آمریکایی‌ها به او ویزا نمی‌دهند. به همین خاطر این مرد خود را شبیه زنی می‌کند تا بتواند از طریق ازدواج با یک مرد آمریکایی، ویزای این کشور را بدست آورد. با این حال مشاهده می‌کنیم که این فرد، در طول ماجرا شیفته یک زن می‌شود و از آنجا که خودش را به شکل یک زن کرده‌ است ماجراهایی ایجاد می‌شود. عباس نام این مرد است و تصمیم می‌گیرد تا قید آمریکا رفتن را زده و به دنبال دنیا، اسم آن زن، در ایران زندگی کند.

از جمله ویژگی‌های جذابی که باعث می‌شود تا شما را به دیدن این فیلم تشویق کنیم، بایستی به دیالوگ‌های جذاب و صحنه‌های خنده‌دار آن به خصوص با توجه به بازی زنانه اکبر عبدی در آن سنین اشاره نمود.

کارگردان: داوود میرباقری
مدت زمان: یک ساعت و 42 دقیقه
محصول: ایران
سال: 1373
سبک: کمدی، خانوادگی
بازیگران: اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، داریوش ارجمند، عبدالله احمدی، شهره سلطانی، مهدی فتحی، پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی نیا، فرامرز روشنایی، سیروس گرجستانی، محمدولی احمدلو، اردشیر ایران نژاد و منوچهر علیپور

 

https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b7%d9%86%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/



+ نوشته شده در دو شنبه 5 تير 1402برچسب:,ساعت 14:44 توسط chabok |

آهنگ جدید رضا مریدی به نام بهترینم مگه مرده باشم و دلت بگیرهMusicdel | موزیکدل
مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
آهنگ چی میشه رد بشی از کوچه مون
مقدمه ای بر چاپگر رنگی و انواع آن
آهنگ جدید بهنام بانی به نام «بی معرفت یه جوری حال این دل دیوونه بعد تو بده»
معرفی 3 ناحیه در حفاظت از شبکه با فایروال که باید بشناسید
روانشناسی اعتیاد: علل و راهکارها
آهنگ جدید ایوان بند به نام «ای حبیبی تو بی رقیبی که واسه تو مجنونم»
آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام «واست بمیرم»
افزایش فالوور اینستاگرام با 40 روش شگفت انگیز
به فرزندان خود هوش مالی بیاموزید
درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]
هفت چیز برای ابهام زدایی فالوور فیک اینستاگرام
مشکلات رایج بعد از شارژ کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «گریه کردم دیگه کجارو دنبالت بگردم»
مزایای چندین نوع اوتیسم در کودکان
آهنگ جدید سیامک عباسی به نام تو هر شهر دنیا که بارون میاد
همه چیز در مورد التهاب چشم (یووئیت)؛ از علت تا درمان
jQuery Color Galaxy
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی